fredag 24 december 2010

Groggveranda

Den blivnade groggverandan är inte så inbjudande som just groggveranda just nu - ikväll har jag skottat garagetaket för 3:e gången på några veckor. Orkade inte hela, men tog det värsta. Som tur är så blåser den mesta snön bort och lägger sig inte på taket, men det var ändå 60 cm djupt över en del.

Så här såg det ut innan dagens oväder. Staketet är 100 cm högt.

Dagens snöoväder är det kraftigaste sedan vi flyttade hit, även om det kom mer snö på en gång vid ett tillfälle i februari så höll det inte på mer än några timmar då. Vi har varit insnöade hela dagen förutom korta stunder direkt efter att plogen kommit. Vi har hjälpt folk som kört fast och en av våra grannar satt två timmar och väntade på plogen halvvägs mellan vårt och hans hus.

1 kommentar:

  1. Hej
    Här har vi inga snöproblem men i högsta grad andra problem.Vi har haft strömavbrott i 3 timmar och huset är helt utkylt. Dom stänger strömmen 50 timmar i veckan och alltid precis när man behöver den mest. Det kommer alltid som en överaskning när man står mitt intvålad i duschen exv. Nu är klockan 18 på julafton i Kathmandu.Vi har krupit Nu ner under täcket i sovrummet som är det enda rum som har en temperatur över 10 grader. Vi försöker oss på ett litet resaurangbesök i kväll, men där blir det varken grönkål eller skinka. Kanske ris och getkött med lite dekorationer av grönsaker.

    Fy sjuttan vad jag önskar att vi var i Skåne och fick njuta av kalkonen.Jag ligger och tänker på hur gott det skulle smaka.

    Jukhälsningar från mor och far under täcket

    SvaraRadera

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...