söndag 4 september 2011

Höst i bigården 2011

Precis som förra året (Sammanfattning 2010) så gör jag en sammanfattning av biodlingssäsongen. Jag tror att jag sparade 5+ett drottninglöst samhälle i svärmstämning i våras varav 3 var starka nog att dra in honung. Drottningodling och skapande av nya samhällen har gjort att jag denna hösten har 34 st. Går övervintringen bra så blir det repris nästa år, dvs försäljning ner till 5-8 st som jag behåller över nästa sommar. Men med bina vet man aldrig vad som händer, de styr man inte över så lätt.
Ändringar 18/9: Det är bara 33 st. 3+8+6+6+6+4 i de olika bigårdarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...