lördag 24 september 2011

Propellerblade


Det finns en anledning att jag spurtar lite med ovanvåningen, jag har en dold agenda. Dold och dold, men jag vill återigen ha en plats att bygga mina modellflyg på. Jag har inte haft det på flera år och det är nödvändigt om man ska kunna pyssla med den hobbyn, man får räkna med reparationer och limmet måste torka i stillhet. När jag flyttade till mitt förra hus gjorde jag en byggplats i den ouppvärmda källaren, men där var för kallt och rått och det var en faktor i att jag slutade flyga, så jag har knappt flugit sedan våren 2003.

Hur som helst, trots att ovanvåningen inte är klar och jag ännu saknar byggplats invaderade jag köksbordet ikväll. Jag hade visserligen tänkt flyga en sväng på eftermiddagen, men när jag tog fram planet hade det visst hamnat i kläm och blivit helt vridet som en propeller, men det verkar lösa sig om det ligger i spänn åt andra hållet.
Batterierna är laddade och radio, servon, roder och motor är testade så nu hoppas jag bara på vädrets makter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...