söndag 23 oktober 2011

Förebygga problem med möss

Vis av tidigare erfarenhet (köksinnertaket och panelen i entrén) så ser jag numera till att inte bygga in några gångar för mössen inne i väggarna. De ska inte kunna härja fritt från ena stället till det andra, skulle det råka vara otätt i ett område ska de inte kunna sprida sig.

Däremot passade jag på att stoppa in en tom flexslang vid trappsteget i golvet. Det fanns ett utrymme precis lagom stort för en sådan från ena sidan huset till den andra. Har dock ingen aning om vad den skulle kunna vara bra för, men om jag inte lagt den där så hade jag säkert behövt den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...