söndag 13 november 2011

Avskedsföreställning




Min kollega är ledare i friluftsfrämjandet och idag höll hon i gruppen vuxenmulle, dvs skogspromenad för de som är för gamla för vanliga mullegrupper, strövare etc. Hon frågade mig och jag ville följa med eftersom dagens tema var geocaching. Vi hade en helt fantastisk tur i det fina vädret och eftersom det var helt vindstilla kändes det inte kallt, trots att det var runt nollan. Jag kommer att ha träningsvärk i morgon.

Vi passerade bland annat STFs vandrarhem Kullatorpet och jag insåg plötsligt hur otroligt likt det är vårt hus. Alla fönster och dörrar är på samma platser förutom avståndet mellan smala fönstret och de två bredare och att våra stallfönster ser annorlunda ut. Efter att ha pratat med föreståndaren så fick jag en fundering. Innanför dörren i hörnan hade varit loge mellan bostadshuset och stallet på Kullatorpet. Denna del har vårt hus bottenvåningen byggd i lättbetongblock men takstolarna såg ut att vara äldre och homogena med resten av huset. Kanske är det så att vårt hus också haft loge men med träväggar som varit i dåligt skick och bytts till lättbetong utan att byta takstolarna? Det skulle förklara en hel del.


Varför avskedsföreställning? Jo på vägen hem köpte jag en ny kamera till oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...