lördag 24 december 2011

Gräv där du står

Jag har fått tips av grannarna om att förr-förra ägaren brukade rensa detta dike. Vi spekulerade om det kunde finnas en dränering från tomten som slutar här. Jag gav mig på diket idag och visst var det fullt av dy. Sänke bottnen 10-20 cm och fick fall, men något dräneringsrör från vår tomt hittade jag inte tyvärr.

Grannarna berättade också hur dräneringen är dragen. Från vår sida på vägtrumman går det snett ut på stycket till andra täckdikningsraden, därifrån rakt ner till bäcken. Och det är inte säkert att det är rent dräneringsvatten, det kan komma från öppna diken, tak och kanske köksavlopp, det är ingen som vet och rören är långa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...