lördag 24 mars 2012

Lockbyte

Idag begav jag mig ut på en runda och byta lock på alla de samhällen som hade omålade lock. Jag trodde det skulle bli enkelt eftersom jag var så väl förberedd... men nejdå, jag saknade 3 nummer som fanns där ute, 2 var inte numrerade där ute, en kunde jag inte läsa siffran på och 2 st tydde jag siffran fel på och satte fel lock på visade det sig. Det får bli noggrannare förberedelser och fler tak målade till nästa besök om några veckor. Bytte bottnar till målade på ett antal kupor också. Lådorna får jag byta successivt under sommaren.

Ja och så var det det här med transformatorstationen som dök upp 10 cm från flustret i höstas. Så här ser det ut numera när jag flyttat bina en bit bort.

Kollen idag ledde till att jag insåg att jag räknat fel igen på antalet samhällen, det var ett mindre än jag trodde. Alla samhällen utom ett hade klarat sig så här långt, men 3-4 st var lite i svagaste laget, det är sviter av den regniga augustimånaden, några hade lite för lite foder, löste det för alla utom ett som jag får fixa i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...