fredag 29 juni 2012

Drottningpost

I veckan har jag postat mina första bidrottningar. Man stoppar in drottningen med lite följebin i en bur med lite mat. Maten består av florsocker och sirap som är knådat till en deg. Följebina behövs för att sköta om drottningen, hon kan inte ta hand om sig själv.


Med wellpappsorigami gör man ett robust paket som i detta fallet endast vägde 56 g och går som vanligt brev med dubbelt porto.

I ärlighetens namn var den första drottningen död vid ankomst så jag skickade en ersättare som jag ikväll fått bekräftat kom fram ok. Framtiden får visa om det var fel på den första eller om posten är så dödlig för dem att 50% inte klarar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...