måndag 30 juli 2012

Drottningmoderns återkomst

En av de tre första drottningarna jag skickade till Ven återkom lyckligt. Hon ska bli mamma till en del av nästa års drottningar är det tänkt.

Att bara en kom tillbaka är kanske inte sådär jättebra, men jag behöver ju inte mer än en för det är inte avel och utvärdering jag behöver utan något att odla drottningar från som bör ha någorlunda vettiga egenskaper. Ikväll har jag skapat ett nytt samhälle till drottningen genom att ta ett antal honungsramar och pollenramar men inget yngel och skaka ner en massa bin och hänga in drottningen i en utätningsbur. Bina ska vara instängda i 2-3 dagar för att gå ihop till ett nytt samhälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...