torsdag 23 augusti 2012

Slurp

Tveksamt om det hade riktigt bra verkan som drivfodring, det var renslickat ikväll från allt vad sockerkladd heter. Meningen är att det ska vara lite lagom sött ett tag så att bina tror det pågår. Men om jag ger dem mera om några dagar så kanske. Däremot i de samhällen där jag hade hängt in foderram/lådram i lådan ovanför, de hade de inte hunnit tömma ännu så det verkar vara en bättre idé.

Ikväll flyttade sista bisamhällena från vår tomt. Lite sorgligt att inte ha några bin hemma över vintern, men eftersom vi flyttar är det enklast så. Dessutom att blanda sockerlösning utan att ha bin hemma kommer att vara en ny upplevelse som bör bli betydligt mer okomplicerad än jag är van vid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...