lördag 3 november 2012

Potatisbröd

Bagaren
När Lina lagade lunch fick hon en hel del riven rå potatis över. Vad gör man av det? Man stoppar det i en deg såklart. Först gjorde jag korta och tjocka bröd,

men då undrade Lina varför eftersom hon tyckte de skulle vara långa smala istället så knådade jag om dem.

Slutresultatet blev att vi inte hade några påsar som dessa långbröd gick i. Så nej, nästa gång blir det inte pain riche när jag knådar, det blir kort och tjockt som vanligt... Det blev åtminstone ljuvligt nybakt bröd till kvällmat och det tyckte vi var en bra avslutning på dagen. Idag har vi tömt och städat vårt gamla garage och i morgon är det husvisning av gamla huset. Vi håller tummarna att det inte är alltför mycket ruskväder då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...