lördag 10 november 2012

Som ett urverk igen - typ

Svetsat knivbladsfäste
Vi har konstaterat att trots att vi klippte gräset sista gången omkring den 17-18 oktober på gamla stället behöver gräset klippas där igen. Men den gula var ju inte riktigt kry så i veckan blev det total demontering av klippaggregatet. Det visade sig vara en rotoraxelns svetsfog till knivfästet som brustit som gjorde att ena kniven var lös. Jag monterade loss delen och fick hjälp att svetsa ihop den.

Mitt fredagskvällsnöje blev att montera ihop aggregatet igen och det är skön avkoppling efter en intensiv skrivbordsvecka.

Det är många skruvar som kärvar, men det är ändå förvånansvärt bra skick efter nästan 10 år.

Kuggremmen på plats igen
Så småningom var klippaggregatet helt och strax före midnatt provklipptes gräs i mörkret. Ingen aning hur det blev eftersom jag inte såg något men klippaggregatet gick som ett urverk. Nu blir det nog ändå inte klipp av gräsmattan med den gula på gamla stället i morgon eftersom pappa erbjöd sig att fixa det med sin klippare som får plats i hans bil. Den har dessutom uppsamlare så det blir mycket bättre.

Klart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...