onsdag 2 januari 2013

Nästan som ny


Lite nervpirrande var det allt att vänta på besiktningen av släpvagnen med tanke på vad som hänt. Jag hade först bokat in en tid men när jag kvällen före gick igenom släpvagnen upptäckte jag att bromsen på ena sidan inte fungerade. Som tur var kunde jag boka om tiden så att jag skulle hinna fixa det. När jag öppnade bromstrumman

insåg jag att något var väldigt fel, bromsbeläggen på backarna saknades. Frågan är vad som hänt och när det hänt? Kanske fastrostat vid något tillfälle så de sedan brustit? Mekonomen hade reservdelar som passade och det var lätt att montera. Passade även på att byta låskläppen bak och tvätta hela släpet och smörja rörliga delar. Den gick igenom med blankt papper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...