söndag 13 januari 2013

Surrad vid spisen...

Idag har jag lekt "hemmafru" och ägnat stora delar av dagen åt att laga mat. Vi hade vänner som kom på besök och när storstadsbor hälsar på folk på landet får det bli något lokalproducerat. Vi bjöd på hemuppfödd anka, hemodlade potatis och lite god sallad till det.
Framåt kvällen kände jag mig inspirerad av mer matlagning så det blev muffins med choklad, muffins med blåbärssylt en tigerkaka och för att inte bara göra onyttigheter så gjorde jag en inläggning med vaktelägg. "Pickled eggs" är populärt på många håll i världen och kryddningen kan varieras i det oändliga. Idag blev det enkelt med charlottenlök och lite rödbetor. Om ett par dagar får vi se om det blev lika gott som det ser ut.
//Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...