måndag 4 mars 2013

Biplan 2013

Biodling handlar mycket om att ha rätt saker redo på rätt plats i rätt tid. För att göra detta möjligt så har jag gjort en plan för sommaren. I stora drag gör jag en repris på föregående sommar, men kommer kanske att utnyttja allt mitt kupmaterial. Under mars-april ska lådor målas precis som förra året, under april ska mellanväggar lödas i. Till i maj måste jag ha köpt in fler ramar och eventuellt mer vax. Till början av juli så måste jag ev ha byggt lite tillfälliga lock och bottnar som bara används över sommaren. Under juli ska jag beställa socker så att jag får hem det i god tid. Under augusti ska en sockerlösningspump och en palltank vara på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...