fredag 29 mars 2013

Blanka skor och inåtriktade tår

Idag har traktorn fått lite underhåll. Först bytte jag batterierna och den trasiga polskon. Det gjorde underverk, det gick hur lätt som helst att starta sedan. Dessutom började Ampere-mätaren röra på sig på instrumentpanelen, det var nog så att de gamla batterierna inte tog laddning längre.

När vi hämtade hem traktorn visste jag inte riktigt hur det borde kännas att köra traktor, men efter ett besök på macken för att tanka insåg jag att något var fel. Jag misstänkte att toe-in var fel och mycket riktigt vad det lite toe-out istället. För några veckor sedan justerade jag, men det blev för mycket istället, idag blev det rätt och det var stor skillnad. Nu går traktorn dit man vill och inte dit den själv vill.

Jag provkörde traktorn med att flytta lite gödseln på plattan för att få bättre plats och flytta lite prylar som var i vägen. Sedan blev det tvätt av skopan. Härligt att inte behöva ha den på tomgång hela tiden utan kunna stänga av och få igång den igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...