söndag 31 mars 2013

Snart andra yngellådan

Linas mamma och moster hälsar på oss i påsk och de har gjort en hjälteinsats bland annat med att packa upp och sortera igenom ett antal flyttlådor. Vi kan nu ta oss in i vardagsrummet och åt till och med påskmiddagen där. Det blev gås såklart.

Medan de röjde inne så röjde jag runt bland mina biodlingsprylar. Så småningom hade jag hittat både ramar, vax, tomlådor och transformator och kunde smälta i mellanväggar i ett antal lådor. Det är ca 1/4 av samhällena som är invintrade på två lådor, resten står på en och måste ha en andra låda som yngelrum under april.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...