onsdag 10 april 2013

Elektronikskrot

På väg hem från jobbet i måndags åkte jag via min favoritaffär och skaffade fler verktyg. När jag flyttade från Hässleholm (!) försvann mina hylsnycklar i små dimensioner och när jag nu inte hittat dem efter ännu en flytt gav jag upp och köpte nya.

Det behövdes 7 mm-hylsor för att lossa och öppna fläktmotorn till Hemelkläckaren. När motorn väl var öppnad var det ingen tvekan om att något var fel, kortslutning både här och där och lindningen hade t.o.m. bränts av. Det blir till att beställa en ny motor, denna är bortom reparation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...