fredag 5 april 2013

Galen vecka

Denna fyradagarsveckan har varit helt galen. Jobbet har tagit mig till olika hörn av Skåne med både intressanta och kluriga arbetsuppgifter och trevliga kundmöten men dagar som varit betydligt längre än normalarbetstid. Dessutom har jag hunnit med att vara på ett styrelsemöte i Skånes mittpunkt och både lämna och hämta en katt hos veterinär på andra sidan jordklotet (kändes det som). Alla katter hos oss är nu kastrerade.

Som om inte det vore nog så behagade fönsterhissen på förarsidan att somna in efter en länge tids sjukdom och rutan glider långsamt nedåt när man kör. Det resulterade i ett förskräckligt tjutande av fartvinden, så en icke VW originaldel, silvertejp, fick akut lösa problemet tills jag kan följa delar av denna film och spärra rutan i stängt läge. Efter veckans 65 mil på skånska vägar så tycker jag nog att silvertejpen gjort sig förtjänt av sitt grundmurade goda rykte som den som löser allt.

På jobbet var det dags för mig att få ny dator, den gamla föll för åldersstrecket. Den nya burken såg närmast identisk ut (den gamla) och prestandanyckeltalen var inte mer än kanske 50% bättre på pappret men skenet bedrar. Den nya har SSD-disk och när jag klockade vissa uppgifter som jag gör många gånger om dagen så tog det 30-60 sekunder på den gamla och mindre än 1 sekund på den nya.

På fredagskvällen kopplade jag av med att köra traktor. Dels för att skyffla ihop all singel som hamnat på gräset när jag skottade snö i december (det är inte förrän nu snöhögarna töat), och dels att skapa med bladet efter traktorn och jämna till både singel och högar med grässvål (och från snöskottningen i december). Traktorn startade utan både laddare och motorvärmare efter att ha stått en vecka, så med andra ord var batteribytet helt rätt medicin. I morgon står foderkontroll hos bina på programmet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...