fredag 17 maj 2013

Ett avslutat kapitel

I veckan flyttade ett antal bisamhällen till sin nya ägare. Detta markerade slutet på den verksamhetsinriktning biodlingen haft sedan ca 5 år, att skapa och sälja övervintrade produktionsbisamhällen. Lokalerna på vår nya gård ger helt nya möjligheter och i sommar ägnar jag mig åt viss begränsad honungsproduktion för att nästa år använda alla bisamhällena till egen honung istället för att sälja dem. Jag har beställt lite ny honungshanteringsutrustning och även om jag var sent ute har jag vissa förhoppningar att den hinner komma till årets skörd (eller åtminstone till andraskörden) så att jag kan prova och köra in utrustningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...