söndag 9 juni 2013

Slutet?

Igår var jag på långtur med Gamla Bettan och då började det låta som ett lager höll på att skära i motorrummet. Plötsligt började även fläktremmen gnissla och sedan försvann både oljudet och gnisslet och allt verkade frid och fröjd och jag trodde att Bettan läkt sig själv som vanligt. Så var det dock inte, klimatanläggningen och kupéfläkten ville inte vara med längre. En stunds felsökning visade att en säkring gått, när jag bytt den så fungerade fläkten igen, men ACn kylde inte och efter några minuter gick säkringen igen.

Så då är frågan, går det att hitta vilken del av klimatsystemet som orsakar att säkringen går och koppla bort den? Ett "hett" tips är väl något styrdon till AC-kompressorn. Att köra med en bil utan kupéfläkt är inte ett alternativ, varken på sommaren eller vintern. Men jag måste åtminstone köra upp dielseln i tanken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...