söndag 8 september 2013

Bimat

Tidigare i veckan började jag så smått vinterfodra och idag var det meningen att det skulle fortsätta för att sedan nästa helg göras helt klart. Men dagen började inte bra alls, det har förmodligen läckt in sockerlösning i ett lager i pumpen. Vi ägnade mycket tid åt att försöka få igång den och fick sedan istället ta till andra mindre effektiva lösningar. Jag och min biodlarbekant T hann trots det fodra 3 bigårdar färdigt idag.

Egentligen var det ju meningen att jag skulle kunna köra ut fodret med palltank och pump, men det har jag inte haft möjlighet att skaffa ännu. Det blev väldigt klistrigt precis som förra året, men denna gången på flaket på bondbilen och det är ju lätt att spola av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...