söndag 15 september 2013

Skogshonung

Igår åkte jag på inköpsresa och handlade begagnade skattlådor till biodlingen. På väg hem stannade jag till längs vägen på ett par ställen. På kartan såg det ut som intressanta uppställningsplatser för att få en annorlunda honung och äntligen får jag väl säga, det ena stället var riktigt bra. Visserligen en något skuggig uppställningsplats men inom dragområdet finns en hel del maskrosor, skogshallon, vitklöver, klockljung och ljung. Jag är dock tveksam om flytt av en bigård blir av redan 2014, det är långt bort och jag måste bli rationellare i skötseln av honungsproducerande bisamhällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...