fredag 18 april 2014

Motionsredskap


För några veckor sedan var jag på hälsokontroll och fick mig en tankeställare. Inga värden som var akutdåliga, men det var verkligen stolpe in på flera värden och jag låg till och med lite under snittet för min åldersgrupp.
Under dessa veckor har det gått upp för mig att i hela mitt vuxna liv har jag motionerat regelbundet i en eller annan form - ända tills 2009 när vi började renovera förra huset då det varken fanns ork eller tid för motion. Nu 5 år senare säger kroppen ifrån - "Du har väl inte glömt mig?".
Jag har tjuvstartat med några MTB-cykelturer och en längre promenad, men för att få plats med regelbunden motion i måste jag ta bort något annat. Riktigt vad det blir vet jag inte, men det är viktigt.
Igår gav jag mig på min andra cykel och började smörja upp den. Den har knappt rullat en meter sedan Hundcyklingen och Bärtils vurpa. Tyvärr var den i sämre skick än jag trodde, ena bromsvajern fransar sig, växelvajern är trasig och sadeln trasig. Dessutom är inte utväxlingen speciellt lämpad för annat än att cykla inom stadsgränser. Jag har därför seriösa funderingar på att köpa en ny cykel istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...