fredag 18 juli 2014

Ej förnyelsebart material

Denna sommaren har jag testat (oisolerade) skattlådor i trä. Trots den mycket lägre prislappen blir det dålig ekonomi, yttersta ramarna fylls inte på samma sätt som i en isolerad låda och därmed får jag binda upp 20% mer lådor, ramar och vax. Och jag vill inte ens tänka på den ekonomiska förlusten ifall det går åt mer energi/honung för bina att hålla rätt temperatur. Jag testar BeeBox nästa år och ska försöka övervintra några på det.

Det känns lite sorgligt, jag såg framför mig att jag skulle gå över till kupor helt i förnyelsebart material (trä) men det skjuter jag på framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...