lördag 15 november 2014

Skattlådor redo för sommaren 2015

Idag blev stora oredan åtgärdad. Efter sista slungningen för säsongen hann jag inte med att stuva undan alla skattlådor och de har stått i en massa små staplar på pallar utspridda i halva maskinhallen. Idag hamnade de på tre st 100x120 pallar istället och det blev plötsligt gott om plats.

På eftermiddagen åkte jag runt till alla utbigårdar och skakade ur bin ur foderlådor och tog hem lådorna och satte spännband om alla kupor. Det är detta moment som gjort att jag haft svårt att hinna med både detta och varroabehandling av alla på en dag, trots detta tog detta bara i snitt 5 minuter/samhälle inkl körtid. Det ska bli intressant om någon vecka att ta tiden på min varroabehandling för att slutligen avliva myten om att man måste använda apistan för att hinna med om man har fler samhällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...