tisdag 16 juni 2015

Njursten och cykelcaching

Natten till den 13:e maj åkte vi akut in på sjukhus. Efter ett en del undersökningar konstaterade läkaren att jag fått njursten och själv drog jag en lättnadens suck. Även om det gjorde förbannat ont så finns det massor av saker som är betydligt allvarligare. Jag blev hemskickad med lite knark och fick en återbesökstid om 3 veckor med förhoppning att den skulle komma ut av sig själv.

Det gjorde den faktiskt efter 2½ vecka, men det var verkligen inga roliga veckor och jag ställde in många av mina sommarplaner.

Men när den väl var borta så var allt som vanligt igen och nu försöker jag komma ifatt.

Helgen som gick var jag i Köpenhamn med kompisar och cykelcachade. Det hade varit omöjligt med njurstenen kvar.

Köpenhamnscykelgeocaching är en tradition som jag hållit på med i någon form sedan 2008 och delar av detta gänget sedan 2009. Nu håller vi tummarna att köpenhamnarna fortsätter lägga ut mycket cacher så vi kan åka dit igen nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...