lördag 30 januari 2016

Bättre än IRL

Förra vintern skaffade jag mig ett nytt träningsredskap, en cykeltrainer. Det är ett ställ där man spänner fast cykeln med bakhjulet i luften. När man trampar så bromsar den hjulet. Det låter ju precis lika tråkigt som en motionscykel.

Men jag valde en modell som kan kopplas till datorn och variera motståndet efterhand som uppförs- och nedförsbackar simuleras och det är som natt och dag. Idag körde jag t.ex. en tävling, ett varvlopp med ett antal virtuella motståndare som jag körde skiten ur.

Numera är det nästan alltid mera lockande att cykla inne än ute för mig. Vart är vi på väg? Instängda i våra små virtuella bubblor.

Jag har ett par mål med cykelträningen denna säsongen. Ett är att delta i några motionslopp på MTB, ett annat är att komma iväg på den cykelresan som blev inställd förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...