lördag 3 september 2016

Nya invånare i ny bostad

I våras sprang akvariet läck. Det hände naturligtvis när jag var bortrest så Lina fick hjälp av mina föräldrar att rädda fiskar till mitt i natten. Sedan dess har fiskarna bott i ett 100L akvarium.

Vi funderade noga om vi skulle göra slag i saken och byta upp oss till min gamla dröm, ett 700L-akvarium. Så blev det dock inte, vi köpte ett exakt likadant 375L som tidigare och kunde återanvända ljusramper och benställning.

I veckan flyttade vi över fiskarna och passade på att komplettera med några nya. Vissa känsligare sorter vi skaffade förra gången klarade nämligen inte leva i vårt vatten så det har varit lite tomt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...