lördag 15 oktober 2016

Shopping

Igår åkte vi till turistshoppingområdet. Vi fick känslan att detta är den enda bilden av Kathmandu som en hel del besökare upplever.
Bland annat shoppade vi fler sorters honung så nu har jag 8 sorter med mig hem.
Den lilla taxin var helt galet pimpad med mynt, sedlar, speglar i taket, en pole, TV och USB laddare bak.
Var man än går blir man påmind om misshushållningen av landets resurser. I varenda butik finns UPS för att kunna få belysning när strömmen går. Den är borta enligt schema två ggr per dag, oftast morgon och tidig kväll när man som mest behöver den. Landet har oändligt med vattenkraftsmöjligheter.

Vi betalade inträde i en park och kom bort från bullret och fikade.
Gulliga ekorrar som man inte fick mata. Jag har sällan sett så välmatade ekorrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...