fredag 24 februari 2017

Efter slask kommer - mer snö!

Igår kväll drog det in ett riktigt snöväder med påfrysande snö på grenar och ledningar. Vi hade en massa korta strömavbrott i natt, gissningsvis pga s.k. lindans av elledningarna.

När jag kom hem från jobbet igår monterade jag kedjor på traktorn och kopplade schaktbladet. Jag trodde klimatförändringen gjorde att vi inte skulle få mer snö här.




Måste hitta en bättre lösning på detta med snöskottning till nästa år, det kommer att kosta en slant men får nog acceptera det som en del av nödvändiga kostnader för att bo med egen uppfartsväg. Sopbilen körde t.ex. inte ner när förra veckan för jag hade plogat för smalt och snart behöver vi beställa foder igen. Och jag har inte tid att ägna så mycket tid åt skottning vardagar som idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...