söndag 11 november 2012

Där solen aldrig skiner


Den omöjliga kalkondamen får vara fotomodell en gång till. Silon till höger i bild står ut mot gaveln och även mot boxen som man precis ser ovankanten av bakom. Det betyder att det blir ett smalt litet utrymme i hörnet bakom, mellan boxen, gavelytterväggen och den runda silon.

För några dagar sedan hörde vi lite flaxande och kacklande på kvällen, men först nästa kväll när vi skulle räkna in djuren upptäckte vi att det fattades en. Hmm... kunde det vara så att en höna trillat ner igår i lönnrummet? Jag hämtade stegen och klättrade upp på boxtaket och tittade ner i lönnrummet  Mycket riktigt satt det en höna och sov på golvet, solen hade aldrig gått upp den dagen så hon sov lugnt vidare. Efter att ha flyttat dit stegen över boxen klättrade jag ner och fångade henne. När jag skulle upp fanns det tyvärr inte riktigt plats att böja knäna så att jag kunde klättra uppåt med ena armen om en höna, men efter att ha tagit spjärn med ryggen mot silon kom jag upp. Efter detta sågade vi en lucka i väggen för att slippa tokiga rymmare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...