lördag 5 november 2016

På besök i Kungsbacka


Jag var inbjuden av Kungsbackas biodlarförening att hålla föredrag på deras årsmöte. Ämnet var Biodling med inriktning på avläggarproduktion. Det är i princip samma ämne som jag föreläst om tidigare och en inriktning jag förfinade de första sju åren jag hade bin. Det är ett tacksamt ämne att berätta om då de flesta biodlare är honungsfokuserade och inte riktigt har insett vilken förökning bina själva är kapabla till om man ger dem bra förutsättningar.

Innan jag åkte hem stannade jag hos en bekant som är medlem i föreningen och vi hade honungsprovning! Alla sorterna jag hade med hem från Nepal plus ett antal till och de fick många spännande beskrivningar som t.ex. bilverkstadshonung.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...