lördag 21 mars 2009

Dag 10

Idag tog Lina ner väggen helt mellan kök och allrum.


Det blev en enorm skillnad på rymden i rummet!


Jag ägnade mig åt att rensa avlopp i hela huset och i kennelavdelningen behövdes det till och med högtryckstvätt för att bli rent.
Vi provade också att sätta igång varmvattenberedaren och den fungerade alldeles utmärkt. Läckan undertill slutade när väl vattentrycket kom på, det kanske bara har varit kondens?
Lina gav sig på rummet på ovanvåningen och efter att ha brutit ut det vattenskadade laminatgolvet så fanns det i princip inte ett spår kvar av vattenläckan, den gick alltså inte ens igenom laminatet.


Med lite oljesprej och en tång så visade det sig att nycklarna faktiskt fungerade till huset! Dörren i hörnet är ganska skadad av försök att bryta upp den inifrån ser det ut som. Pardörren däremot var en positiv överraskning, det är inte alls säkert att vi vill byta den. Hörndörren klarar sig fram till sommaren utan problem. Låset kärvar i den, men det är bra lås i båda dörrarna.
Vi hade besök av Lotta och Moa som gjorde ett kanonjobb att göra snyggt i tvättstugan och badrummet. Tvättstugan har blivit tillfälligt kök och badrummet är nu i sådant skick att det går att använda, även om plastmattan inte tål dusch.
Nu kunde vi även se rören bakom badkaret, det är alltså inga skarvar i bottenplattan, alla rören skarvas bakom badkaret, verkar vettigt.


Moa gjorde fint i köket och plockade vårblommor åt oss, så glada vi blev när vi upptäckte det!


2 kommentarer:

  1. Ett litet hus med stor potential, men mycket arbete. Ni verkar börja från grunden. Jätteroligt att få följa arbetet även om det tyvärr under första tiden får bli på avstånd. Idag har jag testat att vika in mig i bilen för en resa till Örebro. Det gick hyfsat så snart klarar jag kanske Skåneresan också. Lite nyfiken är man ju!!!Vi saknar en planlösning för att på avstånd kunna leva oss in i varje steg på riktigt. Som ni ser har jag haft tid att lägga upp en gmailadress i kväll. Inger

    SvaraRadera
  2. Inte visste jag att Du var så stark Lina.
    Dags att inhandla golvpapp??

    SvaraRadera

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...