tisdag 17 mars 2009

Igår beställde vi bredband till nya huset. Varken Telia eller Glocalnet (våra leverantörer idag) kan levera till nya adressen, Bredbandsbolaget däremot säger att de kan, nu synar vi dem.

Jag har varit i kontakt med dörrtillverkaren som gjorde min källardörr en gång i tiden. Jodå, han gör fortfarande måttbeställda dörrar. Det verkar intressant, vi ägnar kvällen åt att titta på dörrar.

På torsdag kväll träffar jag elektrikern i huset för att gå igenom vad som ska kopplas bort och koppla in ett par eluttag. Om allt går som det ska så kan vi få igång några konvektorelement efter det och även köra vattenpumpen. Det kan tyvärr vara så mycket lerslam på bottnen av brunnen att insugningsventilen blir igensatt, då får vi mocka.

På torsdag träffar vi även kommunens energirådgivare för att få lite konkreta räkneexempel på olika uppvärmnings- och isoleringasalternativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...