söndag 12 april 2009

Trädgårdsrens

Igår gjorde vi ett ryck på framsidan av huset. Gräsklippning igen, räfsning, mera gräsklipp, mossrivning, räfsning och ännu en omgång med gräsklipparen. När väl gräset börjar växa så hoppas vi att det ska bli en bra gräsmatta. Utanför staketet klippte vi över hela tomten med gräsklippare igen, denna gången med klipphöjden sänkt från 7 till 5.

Lina planterade balkonglådor och krukor inför sommaren, bland annat med mina övervintrade pelargoner. Mitt i allt frågade Lina så de säkert var samma färg allihop... ingen aning! Det kan bli intressant!

Jag hann med en undersökning av isoleringen av blå rummet på andra våningen. Det är samma som i de andra, skillnaden är att takbjälkskonstruktionen är lite annorlunda, därför har rummet gjorts lite mindre. Alltså ska vi riva det blå rummet också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...