lördag 2 maj 2009

Takbjälkar

Idag har vi haft en liten AHT-träff. 5 av Sveriges just nu 33 st (kända) AHT var samlade i vårsolen i vår trädgård.



Igår blev det inte heller så mycket renoverat. Vi fikade först hos våra grannar, sedan bjöd vi hem dem på grillat :-) Men, men, vi fick låna en riktig stötta av dem att palla upp takbjälken med. Dessutom hittade vi ett utmärkt ställe att ha bin på, på deras mark.



Vi har också kollat om takbjälken vid garderomem fortsätter in i väggen. Vi borrade några hål, men det ser inte ut som att den fortsätter. Lina har nästan övertygat mig om att det är värt att besväret att ta bort väggen ändå...



Ovanvåningen är numera luftig, nu väntar vi bara på första regnet för att noga kolla om det regnar in vid skorstenen.



Efter att gräsklipparen först överansträngde sig tidigare i veckan och behövde omvårdnad hann jag klippa i ca 1 minut innan jag knivarna hittade en stor markbunden sten som lurade i vassen (kirskålen). Det blev att riva ner hela klippaggregatet igen, men nu är hela gräsmattan klippt.

1 kommentar:

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...