fredag 15 maj 2009

Virkesleverans

Idag kom virket som ska förstärka takstolarna på vinden. Ingen av oss var hemma när det kom, men vi kan säga att det kom med lastbil och det var nära att vi fick en ny trädgårdsprydnad, istället för att köra 200 meter bort och vända på vägen har chauffören vänt på vår gräsmatta och kört fast och kört sönder gräsmattan. Att vända på villagräsmatta med lastbil trodde jag ingick i utbildningen till C-körkort att det var olämpligt.

Affären med mitt gamla hus är nu helt klar, nya ägaren har fått nycklarna och jag behöver inte klippa gräset där fler gånger. Känns både vemodigt och bra!

1 kommentar:

  1. Vad kul att Malin kommit med i det kvinnliga blogg-gänget. Nu är det bara Kjerstin och Sara som måste få upp ångan. Jag gläds varje vecka åt en titt på hur arbetet framskrider. Nu är snart nedbrottningen över och skapandet börjar -det roliga före underhållsarbetet tar vid. En med erfarenhet av många hus.
    Inger

    SvaraRadera

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...