onsdag 10 februari 2010

Karantän




Efter gårdagens fotbad tillbringade mina alldeles egna hönor natten i en marsvinsbur i badrummet så att de blev ordentligt torra. Ikväll har de flyttat in i karantänsburen där de kommer att få bo ett tag.

Själv hade jag funderat på att skaffa höns sedan långt innan jag lärde känna Lina, men jag har tyckt att jag hade ett för rörligt liv, jag hade ingen som kunde hjälpa mig att stänga in dem när jag inte var hemma. Efter att vi nu haft höns sedan i somras så har jag insett att jag borde gjort plats i mitt liv för dessa små juveler långt tidigare, de är vackra, trevliga och framför allt väldigt roliga djur!

Efter att ha inhämtat visdom och varit på utställning så lutade det åt rasen antwerpen skägghöns och helst i färgen guld-svart-porslin. När det i veckan dök upp en annons om sådana i snarlika färger så klippte jag till och nu sitter jag här med egna små hönepönor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...