söndag 14 mars 2010

Flyttlådor

Uppackning av mina flyttlådor pågår. Alltså det är flyttlådor som vi flyttade hit i maj för snart ett år sedan. Det mesta av lådorna har redan varit upp-och-nervänt eftersom vi behövt en massa saker, men tyvärr har vi inte haft någonstans att packa upp dem.
Jag fick ju hjälp att packa ner allt i gamla huset eftersom jag lämnade med så kort varsel, tyvärr innebar det att jag inte hann sortera, slänga eller samla ihop så att innehållet blev strukturerat. Så idag har jag utspritt i ett antal andra lådor hittat sammanlagt en hel låda full med penslar och rollrar... Jag har också hittat en hel låda full med målarfärgsburkar.
Det börjar klia lite i fingrarna att plantera, speciellt som jag hittade marktäckväv i en låda.
Vissa lådor får dock stå kvar nerpackade för framtiden, hoppas att jag snart känner att jag har tid och plats att packa upp dem.
Dvärghönsägg är väldigt gulliga.
Tydligen ska man kunna se på ett ägg att det är befruktat, det har då en ring som pilen pekar på. Är det obefruktat ska det bara vara en prick.

4 kommentarer:

  1. Är det en äggula eller ett guldägg?

    SvaraRadera
  2. ....en hel låda full med penslar och rollrar... Jag har också hittat en hel låda full med målarfärgsburkar.

    Det ger ett väldigt strukturerat intryck.

    SvaraRadera
  3. Jag hittade penslarna utspridda i 4-5 lådor... Dessutom, det ligger en massa penslar och dräller på andra våningen... så struktur är kanske inte en helt rättvisande bild...

    SvaraRadera

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...