onsdag 16 juni 2010

Lina shoppar med Stihl

För flera år sedan fick jag ett vansinnesutbrott på min grästrimmer, en 230V med sladd. Jag bestämde mig för att uppgradera den och skaffade en robustare och batteridriven. Det var en synnerligen dåligt köp för den räckte ändå inte att köra ner brännässlor med, tråden bara krånglar hela tiden. Sedan dess har jag inte ägnat mig åt att klippa kanterna på gräsmattan för jag har varit så trött på maskinerna och hela tiden insett att jag behöver en mycket kraftigare trimmer. Så när vi nu skulle fixa färdigt spänntrådarna på staketet så var det dax igen. Efter 6 meter gav jag upp. Igår provade Lina - och efter 6 meters trimmande kom hon in helt vansinnig och ivrigt påhejad av mig surfade hon in olika marknadsundersökningar och ringde runt till butiker. Eftersom vi ska ha en eltråd lågt utanför staketet kommer vi att behöva hålla efter gräset hela tiden. När Lina kom hem med nya trimmern var det regnigt och vått, men efter ett litet test konstaterade hon ändå att den gick som en dröm.

1 kommentar:

  1. Nu har jag kört trimmer tills den dog av soppatorsk. Jag är lyrisk, genomsvett och nästan förälskat lycklig i vår Stihl FS250 :-) Inte den billigaste på marknaden (dock inte dyrast heller) men väl värd pengarna då man kan trimma högt gräs, nällor, småsnår med sin själsliga frid i behåll :-)Lina som tankar sig själv med Ramlösa och nu ska ut och tanka sin nya förälskelse med tvåtaktsbensin ;-)

    SvaraRadera

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...