söndag 15 januari 2012

Stenugnsbakade tunnbröd

I mitt förra hus hade jag en bakugn som tyvärr inte gick att använda eftersom skorstenen var igenmurad. Men det går kanske att prova stenugnsbakning på annat sätt? Vi hade en bit klinkerplatta över som visade sig passa perfekt i ugnen så jag provade göra tunnbröd. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig, men det blev nog ändå rätt bra. Det blev knäckebröd, jag som tänkt baka mjuka tunnbröd. Jag passade även på att göra ett par piroger. Betyget på pirogerna var väl att som experiment var de bra, men de hade inte gjort sig på nobelfesten. Gjorde också några bullar som jag tyvärr glömde för länge inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...