fredag 6 april 2012

Julafton

Jag har köpt lite leksaker till min biodling, i detta fallet parningskupor. Den högra passar bra när man vill para drottningar hemma, den vänstra har ett standardformat och kan skickas iväg till parningsstation. Den vänstra måste stå ett ytterhus av frigolit för att hålla värmen och sidorna är i glas för att man lätt ska kunna kolla att drottningen kläckts, om hon börjat lägga ägg och om man skickar iväg till parningsstation att det inte finns några drönare med. Tidigare har jag bara odlat drottningar i vanliga kupor, i sommar tänkte jag även prova dessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...