torsdag 7 februari 2013

Sötpotatis



Efter att ha läst lite rolig information om att odla sötpotatis i Sverige blev jag lite inspirerad och köpte en sötpotatis i mataffären när jag handlade. Den placerades i ett glas med vatten enigt instruktioner första veckan i januari. Sedan har det inte hänt någonting....  Jag har väntat och tittat och väntat och tittat och så ....Plötsligt så började den 31/1 så hade det kommit små pyttiga skott!
Det ska bli spännande att se vad som händer nu. Skotten har nämligen inte vuxit någonting den sista veckan.

1 kommentar:

  1. Hur har det gått med sötpotatisen? Jag är lite sugen på att testa.

    SvaraRadera

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...