Igår var jag på långtur med Gamla Bettan och då började det låta som ett lager höll på att skära i motorrummet. Plötsligt började även fläktremmen gnissla och sedan försvann både oljudet och gnisslet och allt verkade frid och fröjd och jag trodde att Bettan läkt sig själv som vanligt. Så var det dock inte, klimatanläggningen och kupéfläkten ville inte vara med längre. En stunds felsökning visade att en säkring gått, när jag bytt den så fungerade fläkten igen, men ACn kylde inte och efter några minuter gick säkringen igen.
Så då är frågan, går det att hitta vilken del av klimatsystemet som orsakar att säkringen går och koppla bort den? Ett "hett" tips är väl något styrdon till AC-kompressorn. Att köra med en bil utan kupéfläkt är inte ett alternativ, varken på sommaren eller vintern. Men jag måste åtminstone köra upp dielseln i tanken...
söndag 9 juni 2013
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
En sista nationalpark innan färjan hem
Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...

-
Vid denna årstiden pratar biodlare mycket om att fodra bina. Det finns många olika sätt att se på foder, både ur biodlarens och binas synvin...
-
Nu försöker vi få till försvinningsreden där man kan ta ut äggen framtill. Vi byggde en proptyp för två veckor sedan men hönorna har int...
-
Den nordiska växtgenbanken Nordgen ger varje år privatpersoner möjlighet att köpa en lite mängd frö, lökar eller potatis av sorter som de fö...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar