tisdag 23 juli 2013

Inventering

Precis som vid denna tiden förra året har jag sammanställt anteckningar för att se vad jag har för drottningar och bisamhällen. Det tar en stund att bringa ordning och ett tag hade jag två samhällen för mycket, sedan saknade jag ett. Till slut stämde dock allt och jag kunde skriva ut en lista på de drottningar som sitter kvar i apideor för att kunna bestämma vad som ska hända med dem. Jag har ungefär lika många bisamhällen som vid samma tid förra året, men de är betydligt starkare och jag har fortfarande möjlighet att göra några avläggare till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...