onsdag 31 juli 2013

Materialbrist

Jag har för tillfället 3-4 fler bisamhällen än jag har bottnar till så de står på lite tillfälliga anordningar. Byggde ihop 4 enkla bottnar idag. Allt byggt med formplyfa, 45x45-regel, en bordscirkelsåg och några skruvar. Lite mått för mitt eget minne till nästa gång:
Formplyfa 45x52 cm
Underregel kluven 45x45 45 cm lång
Ovanlister:
45x45 ca 8 mm (4 bitar av 45 mm), men inkortad genom att först skära en 5:e bit. Ca 35 mm bred
Baklist 45 cm lång så den går att skruva med 2 st 30 mm skruv i underregeln
Sidolister 42 cm långa skruvade med 2 st 30 mm skruv vardera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...