torsdag 18 juli 2013

Studiebesök

I tisdags kväll var Mellanskånes Biodlareförning här på studiebesök. Det är ju den förening som jag borde tillhöra eftersom jag bor där jag bor, men eftersom jag började min biodlarbana i Hästveda är jag fortsatt medlem där. Men det hindrar inte mig att delta i några av Mellanskånes träffar och istället för medlemsavgift hjälper jag dem med hemsidan.

Jag berättade om hur jag bedriver min biodling och varför jag har haft den inriktning jag haft. Eftersom det var många nybörjare med passade jag på att berätta lite om hur jag odlar drottningar. Sedan grillade vi korv och pratade bin till skymningen föll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...