måndag 19 augusti 2013

Stora klappar


Hönsgrupperna behöver enskilda små hus för att kunna gå rasrent även utomhus. Från början var planen att bygga dessa själv, men efter noggrant övervägande konstaterade vi att det går att köpa vädertåliga hus för samma peng som det skulle kostat att bygga själv i trä. Vi slog till! Det var hela 6 veckor sedan vi beställde nu.

Någon gång under dagen idag skulle vi antagligen få dem levererade och jag planerade att jobba hemifrån för att kunna hjälpa till att lasta av. Redan halvåtta, mitt i frukosten, ringde telefonen, de var redan här!

Nu får Lina låtsas att det är julafton och packa upp paket medan jag sköter mina kontorssysslor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...