tisdag 13 december 2016

Lucia på konsultfabriken


Tidig luciamorgon och jag ska till kund som vanligt. Jag har 1½ timme i bilen framför mig och Lina har skickat med mig hembakade lussetuttar dagen till ära.

I våras skaffade jag ett par brusreducerande hörlurar från BOSE och min tanke var väl mest att ha dem när jag flyger. Men även på långa bilresor, speciellt i regn är det jätteskönt. De har även gjort bra tjänst när jag klippt gräs och kört honungsslungan, mycket skönare än hörselkåpor. Jag valde de små plopparna istället för de stora hörlurarna eftersom de inte tar någon plats att ha med sig.

Väl framme möttes jag av detta.
Ett genialt sätt att hantera det kaos som branschen skapat med bildskärmskontakter. Förr fanns VGA-kontakten, nu finns HDMI i tre storlekar och DisplayPort i två storlekar (och i sällsynta fall den gamla draken DVI), så från en kontakt som alltid fungerar så finns det nu 6 varianter som ibland inte passar. Min dator har mini-displayport och HDMI så oftast löser det sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...